Gruźlica Wiadomości branżowe

Nestlé bierze pod skrzydła przyszłych dietetyków. Konkurs dla młodych żywieniowców ? dołącz i Ty

Nestlé zaprasza studentów kierunków związanych z żywieniem i zdrowiem człowieka w całej Polsce do udziału w konkursie dietetycznym. Jego celem jest wsparcie przyszłych dietetyków oraz osób zainteresowanych propagowaniem zdrowego odżywiania

Nestlé zaprasza studentów kierunków związanych z żywieniem i zdrowiem człowieka w całej Polsce do udziału w konkursie dietetycznym. Jego celem jest wsparcie przyszłych dietetyków oraz osób zainteresowanych propagowaniem zdrowego odżywiania w pierwszych krokach ich kariery zawodowej. Projekt jest realizowany w ramach strategii Nestlé Nutrition, Health & Wellness (NHW) popularyzującej prawidłowe żywienie, dbanie o zdrowie i dobre samopoczucie. Szczegółowe informacje na temat konkursu dostępne są na facebook.com/NestlePolskaNHW, www.nestle.pl oraz YouTube.com.

Bohaterką konkursu jest Natalia Honorata Witalna, a zadaniem uczestników obserwowanie jej życia i nawyków żywieniowych za pośrednictwem Facebooka. Snując swoją opowieść, Natalia odsłania kolejne szczegóły, na podstawie których studenci ułożą odpowiedni dla niej plan odżywiania. Analiza na przykładzie Natalii będzie jednocześnie ciekawym i praktycznym testem wiedzy oraz umiejętności zdobytych w czasie edukacji.

Realizując swoją misję mamy świadomość jak ważna jest dziś rola specjalistów ds. żywienia. Jednocześnie ? jako firma, która na co dzień dba o popularyzowanie wiedzy na temat zbilansowanego odżywiania oraz aktywnego trybu życia ? dostrzegamy duży potencjał w zakresie projektów wspierających rozwój przyszłych ekspertów z obszarów dietetyki i zdrowia. Postanowiliśmy podzielić się swoją wiedzą i zorganizować merytoryczny konkurs, w którym zamiast nagród rzeczowych zaoferujemy uczestnikom możliwość rozwoju i zwiększenia kompetencji zawodowych. Wierzymy, że będzie to dla nich ważna inwestycja w przyszłość oraz istotny kierunek na drodze popularyzowania programów szkoleniowych dla studentów i absolwentów kierunków żywieniowych ? mówi Agnieszka Piskała, Specjalista ds. Żywienia w Nestlé Polska S.A.

Od kwietnia do końca maja 2012 studenci mają czas, by poznać Natalię i jej tryb życia. Już od 14 maja do 10 czerwca mogą przesyłać swoje propozycje planów żywieniowych dla bohaterki. Autorzy najlepszych prac zdobędą wartościowe nagrody:

– trzymiesięczną praktykę w Centrum ds. Żywienia Nestlé Polska

– wycieczkę szlakiem kuchni śródziemnomorskiej dla laureata i osoby towarzyszącej

A to już wiesz?  Badania budzą nadzieję na szczepionkę przeciw gruźlicy

– udział w V Konferencji Naukowej ?Fizjologiczne uwarunkowania postępowania dietetycznego? w Rogowie pod opieką Specjalisty ds. Żywienia Nestlé i przedstawienie tam autorskiej prezentacji

– szkolenie z autoprezentacji przeprowadzone przez agencję PR Eskadra PUBLICA.

Celem konkursu jest również wsparcie wydziałów kształcących w obszarach żywienia, zdrowia i technologii żywności w realizacji ich projektów dydaktycznych. Ten, którego studenci uzyskają łącznie najwięcej punktów z ocen prac konkursowych, otrzyma grant naukowy o wartości 15 tys. zł.

Udział w konkursie to dla przyszłego dietetyka bezcenna wartość w pierwszych krokach na rynku pracy. Nowoczesna, interaktywna formuła projektu, wykorzystująca social media i oparta na analizie konkretnego case?a, daje możliwość zweryfikowania nabytych umiejętności w praktyce. Przy ocenie prac konkursowych pod uwagę brana będzie nie tylko wiedza dietetyczna, ale także spostrzegawczość, kreatywność i argumentacja, którymi uczestnicy poprą swoje decyzje. Chcemy, by młodzi dietetycy wykazali się nie tylko wiedzą naukową, ale także umiejętnościami, które będą w przyszłości niezbędne do wykonywania ich zawodu ? mówi Barbara Labudda, Prezes Zarządu Eskadry PUBLIKI ? Warto też zwrócić uwagę na nagrody. Wybraliśmy je tak, by przyszły specjalista ds. żywienia mógł już na wstępie zaprezentować umiejętności potwierdzone doświadczeniem. Gorąco zachęcam do udziału!

Konkurs jest odpowiedzią na rosnącą świadomość Polaków w zakresie dbałości o zdrowie, racjonalne odżywianie i troskę o kondycję fizyczną. Wraz z nią rośnie również zapotrzebowanie na specjalistów w tych obszarach. Dlatego też Nestlé pragnie wesprzeć młodych studentów wydziałów żywienia, technologii żywności i zdrowia w zdobyciu ważnego dla nich doświadczenia zawodowego. Dla młodych żywieniowców jest on szansą na weryfikację i wykorzystanie posiadanej wiedzy w praktyce, a także nawiązanie kontaktów ze studentami pokrewnych kierunków oraz kluczowymi przedstawicielami branży w kraju. Dla uczelni z kolei stwarza możliwość realizacji preferowanych projektów naukowych.

Aby wziąć udział w konkursie należy:

A to już wiesz?  Co denerwuje krótkowidza - latające muszki przed oczami

– Obserwować Natalię Honoratę Witalną na Facebooku.

– Poznać jej życie, zainteresowania i szczegóły związane ze zdrowiem i odżywianiem.

– Na tej podstawie opracować plan zdrowego odżywiania dla Natalii.

Najlepsze plany żywieniowe zostaną ocenione według 4 kryteriów:

a)    Spostrzegawczość w obserwacji Natalii (0 ? 40 punktów).

b)    Merytoryczność planu żywieniowego (0 ? 30 punktów).

c)    Argumentacja rekomendowanego planu żywieniowego (0 ? 20 punktów).

d)    Kreatywność (0 ? 10 punktów).

Szczegółowe informacje na temat konkursu dostępne są na stronie www.nestle.pl, w serwisie Facebook oraz na ulotkach i plakatach na uczelniach w całej Polsce.

 

O strategii Nestlé

Nestlé pragnie dostarczać konsumentom produkty najwyższej jakości, a także być ich partnerem żywieniowym i dzielić się wiedzą, w jaki sposób powinni komponować zdrową, prawidłowo zbilansowaną dietę. W tym celu firma przyjęła strategię Nutrition, Health and Wellness, czyli dbania o zdrowie, prawidłowe odżywianie i dobre samopoczucie. Jest ona odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumentów, którzy stają się coraz bardziej wymagający i szukają produktów nie tylko smacznych, ale również dostarczających wartości odżywczych.

Nestlé, wspólnie ze specjalistami ds. żywienia, prowadzi wiele kampanii społecznych i edukacyjnych, które poszerzają wiedzę żywieniową i uświadamiają, że zdrowe odżywianie zaczyna się przy sklepowej półce, gdzie powinniśmy wybierać produkty najwyższej jakości. Należą do nich m.in.: akcja edukacyjna skierowana do gimnazjalistów: Jedz smacznie i zdrowo WINIARY, umieszczenie Kompasu Żywieniowego Nestlé na opakowaniach produktów, który pomaga konsumentom podjąć świadomą decyzję przy zakupie, Dylematy sklepowej półki, promujące umiejętność czytania etykiet czy Zdrowy Start w Przyszłość ? serwis ekspercki skierowany do przyszłych mam, rodziców niemowląt i małych dzieci, a także specjalistów i lekarzy.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy